
Jeżeli chcesz zainwestować w jakąś działalność biznesową, na przykład w sprzedaż online czy też otwarcie tradycyjnego sklepu z obuwiem sportowym, najpierw zbadaj rynek. I zrób to za pomocą profesjonalnych narzędzi.
Intuicja jak najbardziej, ale niech twój biznes będzie oparty na rzetelnych danych
Oczywiście intuicja w biznesie, wyczucie, jest niezwykle ważne. Tego nie da się nauczyć. To jest naturalna umiejętność obserwacji i wyciągania odpowiednich wniosków. Może nawet zdarzyć się że to twoja intuicja będzie miała rację a nie liczby – wtedy gdy wyczujesz że jakiś trend nadchodzi.
Jednak z jednej strony nie każdy ma aż takie wyczucie a z drugiej jednak rzetelne dane z rynku jak najbardziej mogą podpowiadać co będzie trendem a tym samym w co warto zainwestować. Poza tym jeżeli nawet masz wyjątkową intuicję, warto posiłkować się danymi, ponieważ często mogą one potwierdzać to co podpowiada Tobie intuicja.
Może być też taka sytuacja że to co nam się wydaje jest daleko od rzeczywistości. Pewne hasła mogą brzmieć bardzo atrakcyjnie, jednak praktyka może bezlitośnie zweryfikować ich wartość. Lepiej sprawdzić wartość takich haseł narzędziami. Przykładowo – jakieś hasło komercyjne wydawać się może bardzo atrakcyjne. Jednak po sprawdzeniu danych z wyszukiwarki, może okazać się że nikt nie szuka takiej frazy albo ilość wyszukiwań jest tak mała że nie warto inwestować w tym obszarze.
Jakie narzędzia?
Narzędzia do analizy rynku daje przede wszystkim Internet. Ponieważ sieć jest powszechna i stanowi obszar aktywności w niemalże wszystkich dziedzinach życia to stanowi doskonałe źródło danych o trendach na rynku. Jednocześnie informatyczny charakter Internetu pozwala na zbieranie, przetwarzanie i analizę danych.
Narzędzia od Goolge
Największym serwisem internetowym w skali globalnej jest wyszukiwarka Google. Dla wielu Google to synonim Internetu. Około 90% ruchu w sieci generuje właśnie ten serwis. Jednocześnie daje on wspaniałe narzędzia do analizy trendów, w tym trendów mogących pomóc w konstruowaniu oferty komercyjnej. Warto zauważyć że narzędzia jakie oferuje Google są darmowe.
Google Ads – Planer słów kluczowych
Jeżeli masz konto Google, możesz zalogować się do serwisu Google Ads. Jest to system reklamy kontekstowej. W ramach tego serwisu jest dostępna usługa Planer słów kluczowych. Dzięki niej masz dostęp do danych o ilości wyszukiwań słów kluczowych i fraz a także podpowiedzi słów i fraz kluczowych.
Trendy Google
Serwis który pozwala zorientować się w trendach. Można analizować dane między innymi pod kątem obszaru.
Narzędzie od Ahrefs
Ahrefs to chyba najpopularniejszy serwis oferujący zestaw narzędzi do badania słów kluczowych i backlinków, również w kontekście stron konkurencyjnych. Ahrefs oferuje również narzędzia darmowe a wśród nich narzędzie do analizy słów kluczowych w kontekście ich popularności jak i trudności w pozycjonowaniu. Dane dotyczą wyszukiwarek Google i Bing a także wyszukiwarek serwisów Youtube oraz Amazon.
Powyższe serwisy dadzą Tobie pewną orientację jeżeli chodzi o popularność danego słowa kluczowego związanego z biznesem jaki rozważasz rozpocząć lub frazy z tymże biznesem związanej.
Zakończenie
Oczywiście narzędzi jest dużo więcej. Przedstawiliśmy te bardzo wazne i zarazem darmowe.